Haaltert wint stappencompetitie tegen Ninove...

Op 15 april 2014

Deze morgen mocht Haaltert de wisselbeker voor de ‘meest actieve gemeente’ in ontvangst nemen. Het Haalterts en Ninoofs gemeentepersoneel gingen 4 weken geleden de uitdaging van deze 10.000-stappencompetitie aan in het kader van de actie ‘gezonde gemeente’. Na 4 weken fervent stappen (en trappen) en registreren en ondanks een stevige eindrush van de Ninovieters in de laatste week van deze intergemeentelijke sportieve clash heeft het gemeentepersoneel van Haaltert het toch gehaald, zij het nipt. Zij hebben op 4 weken tijd 2% meer vooruitgang geboekt op het vlak van actief bewegen. In aanwezigheid van het volledige schepencollege van Haaltert en van de Ninoofse schepen Tania De Jonge (o.a. sociale zaken en gezondheid) mochten Haalterts schepen van sport Astrid De Winne en burgemeester Veerle Baeyens uit naam van alle deelnemers de wisselbeker en het certificaat ‘meest actieve gemeente 2014’ in ontvangst nemen van Marianne Van Den Steen van Logo Dender. Burgemeester Baeyens prees de inzet van alle deelnemers en sprak woorden van lof voor de motiverende gedrevenheid en het enthousiasme van de Haaltertse sportfunctionaris Ann Stockman. “De wisselbeker krijgt alvast een prominent plekje in de hal van het gemeentehuis en Haaltert zal er alles aan doen om die beker daar nog lang te houden”, aldus nog een fiere burgemeester. Logo Dender is het ‘Lokaal Gezondheidsoverleg’ waarin een 12-tal gemeenten van de Denderstreek afspraken maken over preventieve gezondheidszorg en deze coördineren en promoten via allerlei acties en projecten. En wat is er dan al preventiever dan actief bewegen? In ieder geval zijn de deelnemers aan deze actie ook allemaal winnaars voor hun eigen gezondheid!