Zichtbaarheid is veiligheid

Op 25 januari 2024, over deze onderwerpen: Veiligheid

N-VA Haaltert deelt reflecterende armbandjes uit aan fietsers: ‘We hopen dat het verhoogd gebruik de veiligheid verhoogt’ Bart Welleman, schepen van mobiliteit.
Vandaag deelde de afdeling N-VA Haaltert aan fietsende pendelaars en schoolgaande jongeren langs fietsroutes en in de schoolomgevingen.
Tijdens de donkere maanden roept de lokale afdeling op tot meer zichtbaarheid en voorzichtigheid in het verkeer.
Zowel ’s ochtends als ’s avonds fietsen er veel in het donker. Een goede zichtbaarheid is belangrijk, zeker voor de zwakke weggebruiker. Een fluohesje, reflecterende band en goede verlichting kan veel doen om de veiligheid te verhogen en het risico op ongevallen te verkleinen. Daarom deelden we honderden reflecterende armbanden uit. Tijdens onze actie stelden we met tevredenheid vast dat bijna alle fietsers reeds verkeersveilige maatregelen nemen.
“We merken dat in een fluo hesje of reflecterende band rondrijden nog te vaak als niet cool wordt ervaren. Als we de gretigheid zagen waarmee onze reflecterend armbanden werden aangenomen en aangedaan, zijn we hoopvol. Ook de ouders roepen we op om elke ochtend de fluo-check te doen.” Veerle Baeyens, burgemeester en schepen van jeugd.