Haaltert organiseert 2de beleidscafé

Op 30 april 2014

De gemeente stelt vandaag 6 gemeentelijke zalen ter beschikking: centrum ‘De Kouter’, het Warandegebouw, turnzaal ‘De Berwinne’ en centrum ‘De Warande’ (bibliotheekgebouw) in Haaltert, HOC ‘De Fransman’ in Heldergem en de Academie voor muziek, woord en dans in Denderhoutem. Door de oprichting van het ‘Gemeenschapscentrum ’t Kapittel’ wordt door de gemeente de aanzet gegeven tot een optimaal gebruik van deze gemeentelijke gebouwen. De gemeente Haaltert organiseert een thematisch beleidscafé rond het gebruik van de gemeentelijke infrastructuur en de uitleendienst. In centrum ‘De Kouter’ zullen het beheer van de gemeentelijke gebouwen, de investeringsvisie en het gemeentelijk verhuur-, uitleen- en kopiebeleid onder de loep genomen worden. Iedereen is van harte welkom om deel te nemen en op die manier aan de uitwerking van het beleid te participeren. Aan de hand van dit beleidscafé wil het gemeentebestuur graag nagaan welke visie, tips en feedback de inwoners willen meegeven aan het bestuur en aan het gemeenschapscentrum. Diverse onderwerpen zullen bespreekbaar zijn zoals: de tarieven voor het gebruik, het integraal dragen van de kosten door de gemeenschap, het uitwerken van een gebruiksreglement (is dit noodzakelijk?), welke criteria kun je handhaven bij het gebruik of bij het bepalen van een huurprijs enz. Een andere vaste waarde is de gemeentelijke uitleen- en kopiedienst.Voldoet die nog aan de noden van het verenigingsleven? Zijn er andere mogelijkheden en zijn die meer opportuun? U krijgt aanstaande Maandag 05 mei 2014, vanaf 19.30 uur de kans om u hierover uit te spreken. Inschrijven kan via het e-loket op www.haaltert.be