Spelotheek gaat van start

Op 21 november 2014, over deze onderwerpen: Cultuur / toerisme / feestelijkheden

De nieuwe spelotheek 'De Bouwdoos', een uitleendienst voor speelgoed, werd donderdag, 25 jaar nadat het Kinderrechtenverdrag werd ondertekend, officieel geopend. Enkele kinderen van de basisschool Sint-Gorik mochten het speelgoed als eerste uittesten.

"Het aanbod zal regelmatig aangevuld worden met nieuw speelgoed maar we deden ook een oproep via het infoblad om afgedankt kwaliteitsvol speelgoed een tweede leven te geven", vertelt schepen van Sociale Zaken Gina Verbestel (Open en Liberaal). "De functie van spelothecaris zal in de eerste fase ingevuld worden door de coördinator van het Huis van het Kind. De erkenning als Huis van het Kind kregen we deze maand. De spelotheek is de eerst bouwsteen van dit huis."

Nadat de burgemeester het lint van de speelgoedkasten had doorgeknipt, mocht schepen Laurent Volckaert (N-VA) als eerste een stuk speelgoed lenen. De spelotheek is gelegen tussen het Sociaal Huis en kinderopvang 'De Pagadder' in de Donkerstraat. (CVHN)

Hoe waardevol vond je dit artikel?